فروشگاه لاکچری ستاره خرید نقد و اقساط خرده و عمده ظروف آشپزخانه و هتل و رستوران و کافه 09214436760
استار پلیت (StarHome) ظروف کافه و رستوران لاکچری ستاره

موفقیت در سال اژدها را چگونه تجربه کنیم؟

Friday، ۱۷ Farvardin ۱۴۰۳

موفقیت در سال اژدها را چگونه تجربه کنیم؟

راه‌های موفقیت در سال اژدها

همه‌ی راه‌های زندگی‌تان به بن‌بست رسیده‌اند؟ زندگی هیچ‌ وقت روی خوش به شما نشان نمی‌دهد؟ کمی فکر کنید. شاید سال اژدها سال موفقیت شما باشد اما راز موفقیت در سال اژدها چیست؟ در این سال چند قورباغه را قورت دهیم که موفق شویم؟ چه موفقیت در سال اژدها را جدی گرفته باشید و چه این موضوع برایتان جنبه‌ی سرگرمی داشته باشد، راز موفقیت در این سال را در این مقاله می‌خوانید.

کدام سال‌ها سال اژدها هستند؟

سال اژدها شامل سال‌های ۲۰۳۶، ۲۰۲۴، ۲۰۱۲، ۲۰۰۰، ۱۹۸۸، ۱۹۷۶، ۱۹۶۴ و ۱۹۵۲ می‌شود. افرادی که در این سال‌ها به دنیا آمده‌اند، معمولا شجاعت، هوش طبیعی و سرسختی خاصی دارند و اشتیاق و اعتماد به نفس آن‌ها زبانزد خاص و عام است. بروس لی در سال اژدها متولد شده و همین می‌تواند شما را نسبت به متولدین این سال خوش‌بین‌تر کند. این‌طور نیست؟

در فرهنگ مردم چین، اژدها موجودی فرخنده و خارق‌العاده است که استعداد و برتری آن را همه قبول دارند. اژدهای چینی‌ها برخلاف کرونا، نماد قدرت، افتخار، شانس و موفقیت است. همین موضوع هم باعث شده که خیلی‌ها سال اژدها را سال فرصت‌ها، تغییرات و شانس‌های بزرگی بدانند که به شما رو می‌کنند.

راز موفقیت در سال اژدها چیست؟

مردم چین بر این باورند که کاری که در آغاز سال جدید انجام می‌دهید بر شانس شما در سال آینده تأثیر می‌گذارد. بیدار ماندن در شب سال نو چینی یعنی نهم فوریه سال ۲۰۲۴ و خوب حرف زدن با خانواده یا دوستان مثل تبریک سال نو قطعا با خوش‌شانسی شما و موفقیت در سال اژدها همراه است. البته، این را چینی‌ها می‌گویند و از این جهت، باید خیالمان راحت باشد چون ما ایرانی‌ها هم رسم داریم که سال نو را به یکدیگر تبریک بگوییم.

هدیه دادن بسته‌های قرمز رنگ به بچه‌ها و بزرگترها هم به دور کردن دیو نیان کمک می‌کند. نیان دیو غول‌پیکر افسانه‌ای چینی‌ها است که در یک حرکت کودکان را می‌بلعد و بزرگترها را دچار ترس و وحشت می‌کند. چینی‌ها معتقدند که بسته‌های قرمز رنگ می‌توانند این دیو را دور کنند و خوش‌شانسی را برای شما به ارمغان بیاورند.

علاوه‌براین، تزئین خانه با درختچه کامکوات (نماد ثروت و خوش‌شانسی چینی‌ها)، پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های زرد و قرمز که رنگ‌های خوش‌شانسی هستند، خوردن غذاهایی مثل کوفته برنجی یا کلوچه‌های گردویی که نماد خوش‌شانسی هستند یا راه‌هایی مانند آن‌ها شما را به خوش‌شانسی و موفقیت در سال اژدها نزدیک می‌کنند. اگر خوب فکر کنید می‌بینید که از این جهت هم ما ایرانی‌ها باید خود را خوش‌شانس بدانیم. به‌هرحال، ما هم سفره‌ی هفت سین داریم که نماد ثروت و خوش‌شانسی دارد، لباس‌های نو می‌پوشیم یا سبزی پلو با ماهی و سمنو می‌خوریم که دست‌کمی از خوراکی‌های چشم‌بادامی‌ها ندارند.

سال‌های اژدهای زودیاک چینی

ظروف, کافه, رستوران, لوازم, اکسسوری, قهوه, دمنوش, قاشق, چنگال, کارد, غذا, استیک, چایی, شربت, میوه, دسر, کیک, کافه, رستوران, خانه, آشپزخانه, هتل, عروس, داماد, لاکچری, لوکس, ستاره, پرسپولیس, استقلال, سپاهان, وایت

اژدها پنجمین نماد حیوانی در چرخه‌ی زودیاک چینی‌ها است. اگر در سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۱۲، ۲۰۰۰، ۱۹۸۸، ۱۹۷۶، ۱۹۶۴ یا ۱۹۵۲ میلادی متولد شده‌اید، زودیاک نماد شما در چرخه‌ی زودیاک است.

سال زودیاک چینی معمولا از سال نو چینی شروع می‌شود که تاریخ آن از اواخر ژانویه تا اواسط فوریه متغیر است. بنابراین، اگر در ژانویه یا فوریه در یکی از سال‌هایی که گفتیم متولد شده‌اید، ممکن است شما یک اژدها یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، خرگوش باشید.

شخصیت زودیاک اژدها

در فرهنگ چشم بادامی‌ها، اژدهاها باشکوه و قدرتمند هستند. آن‌ها با تسلط و روحیه‌ی جاه‌طلبانه ی خود می‌توانند جهان را رهبری کنند. امپراتوران چین باستان اغلب خود را اژدها و پسر بهشت معرفی می‌کردند تا نظر مردم را به خود جلب کنند. اگر خوب فکر کنید، با توجه به اهمیت اژدها در فرهنگ چینی، آن‌ها برای این کار دلیل بسیار خوبی داشته‌اند.

اژدها شجاعت ذاتی، سرسختی و هوش سرشاری دارد که باعث می‌شد فرمانروایان چینی خود را اژدها بنامند. اژدها از روبه‌رو شدن با چالش‌ها نمی‌ترسد و هر ریسکی را قبول می‌کند. این حیوان افسانه‌ای تلاش می‌کند تا از هنجارهای سنتی فاصله بگیرد و راه را برای آینده‌ای روشن‌تر هموار کند.

اژدهای چوب، آتش، خاک، طلا و آب

چینی‌ها معتقدند که هر نماد زودیاک با یکی از عناصر پنج‌گانه یعنی طلا (فلز)، چوب، آب، آتش یا زمین (خاک) مرتبط است. بنابراین، پنج نوع اژدها وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. ویژگی‌های هر فرد هم بر اساس نماد زودیاک و عنصر سال تولد او تعیین می‌شود. بر این اساس:

  • اژدهای چوبی (متولدین سال‌های ۱۹۶۴ و ۲۰۲۴): درون‌گرا، دارای شور و اشتیاقی کمتر از دیگران و فاقد روابط عاشقانه‌ی خوب.
  • اژدهای آتش (متولدین سال‌های ۱۹۱۶ و ۱۹۷۶): باهوش و آسان‌گیر، چابک و منعطف.
  • اژدهای زمین (متولدین سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۸۸): باهوش، جاه‌طلب و سخت‌کوش.
  • اژدهای طلایی (متولدین سال‌های ۱۹۴۰ و ۲۰۰۰): رک‌گو، بااستعداد و علاقه‌مند به دیده شدن.
  • اژدهای آب (متولدین سال‌های ۱۹۵۲ و ۲۰۱۲): با پشتکار بالا، دوراندیش و نیرومند.

رنگ شانس ۲۰۲۴ در طالع‌بینی چینی

ظروف, کافه, رستوران, لوازم, اکسسوری, قهوه, دمنوش, قاشق, چنگال, کارد, غذا, استیک, چایی, شربت, میوه, دسر, کیک, کافه, رستوران, خانه, آشپزخانه, هتل, عروس, داماد, لاکچری, لوکس, ستاره, پرسپولیس, استقلال, سپاهان, وایت

چینی‌ها موفقیت در سال اژدها را به نمادهای زودیاک و سال‌های تولد محدود نکرده‌اند. به عقیده‌ی آن‌ها انتخاب رنگ مناسب در سال اژدها هم به خوش‌شانسی و موفقیت شما کمک می‌کند. بر اساس طالع‌بینی چینی، خوش‌شانس‌ترین نمادهای زودیاک در سال ۲۰۲۴، میمون، خروس و خوک هستند. ببر، خرگوش، مار و سگ هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. چینی‌ها می‌گویند که اگر در سال موش، گاو، اسب یا بز به دنیا آمده‌اید، باید خود را برای چالش‌های سال ۲۰۲۴ آماده کنید و نسبت به پارسال قورباغه‌های بیشتری را قورت بدهید!

در سال اژدها باید مراقب زندگی خود باشید. بهتر است به رقابت در محل کار توجه ویژه‌ای داشته باشید و سخت‌کوش و فداکار بمانید. به‌علاوه، به خوبی از بدن خود مراقبت کنید.

در سال ۲۰۲۴، قرمز و بنفش برای شما خوش‌شانسی می‌آورند یا حداقل از دردسرهای شما جلوگیری می‌کنند. می‌توانید این رنگ را با پوشیدن لباس‌های قرمز یا بنفش به کار ببرید یا حتی جوراب‌ها، کیف و کفش با این رنگ‌ها بپوشید. علاوه‌براین، تزئینات لباس با رنگ‌های قرمز یا بنفش هم می‌توانند به خوش‌شانسی یا موفقیت در سال اژدها کمک کنند.

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۴ از اکسسوری‌های مختلف استفاده کنید، چینی‌ها توصیه می‌کنند که از اکسسوری‌هایی با اشکال حیوانات زودیاک در تقابل با اژدها یعنی خرگوش و سگ خودداری کنید.

چیزهایی که در سال اژدها شانس می‌آورند

چیزهایی که به خوش‌شانسی و موفقیت در سال اژدها کمک می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • اعداد خوش‌شانسی در سال اژدها: ۱، ۶ و ۷.
  • روزهای خوش‌شانسی در سال اژدها: اول و شانزدهم هر ماه چینی.
  • سایر رنگ‌های خوش‌شانسی در سال اژدها: طلایی، نقره‌ای و سفید مایل به خاکستری.
  • گل‌های خوش‌شانسی در سال اژدها: دراسنا یا درختچه‌ی اژدها.
  • جهت‌های جغرافیایی خوش‌شانسی در سال اژدها: شرق، شمال و جنوب.
  • ماه‌های شانس در تقویم سال اژدها: سوم، چهارم و هفتمین ماه قمری چینی.

چیزهایی که باید در سال اژدها سراغ آن‌ها نروید هم عبارت‌اند از:

  • رنگ‌هایی که در سال اژدها بدشانسی می‌آورند: آبی و سبز.
  • اعدادی که در سال اژدها بدشانسی می‌آورند: ۳ و ۸.
  • جهت جغرافیایی که در سال اژدها بدشانسی می‌آورند: شمال غربی.
  • ماه‌های بدشانسی در سال اژدها: پنجمین و ششمین ماه قمری چینی.

طالع‌بینی چینی درباره‌ی عشق در سال اژدها چه می‌گوید؟

ظروف, کافه, رستوران, لوازم, اکسسوری, قهوه, دمنوش, قاشق, چنگال, کارد, غذا, استیک, چایی, شربت, میوه, دسر, کیک, کافه, رستوران, خانه, آشپزخانه, هتل, عروس, داماد, لاکچری, لوکس, ستاره, پرسپولیس, استقلال, سپاهان, وایت

هر نماد زودیاک چینی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. چینی‌ها هماهنگی افراد در عشق را با توجه به این نمادها تعیین می‌کنند. از نظر آن‌ها فقط کسانی در عشق موفق می‌شوند که نمادهایشان با یکدیگر هماهنگ باشد. در ادامه، طالع‌بینی ۵ نماد مشهورتر از این نمادها را می‌خوانید.

نماد موش

آن‌هایی که نماد زودیاکشان موش است با موش‌ها سازگار می‌شوند. این افراد با کسانی که نمادشان گاو است، زوج خوشبختی خواهند شد و در زندگی کاری و خانوادگی به یکدیگر کمک می‌کنند. موش و میمون هم می‌توانند یکدیگر را درک و تحمل کنند.

کسانی که نمادشان موش است با آن‌هایی که نماد خرگوش، اسب یا خروس دارند، به هیچ وجه کنار نمی‌آیند. البته، این را طالع‌بینی چینی می‌گوید.

نماد گاو

گاو و موش یک زوج خوشبخت خواهند بود. آن‌هایی که نماد زودیاکشان گاو است، آرزوهای یکسانی دارند و در یک مسیر حرکت می‌کنند. گاو و خروس هم زوجی شاد و هماهنگ با یکدیگر هستند. اگر نماد زودیاک چینی شما گاو است، از ببرها، اسب‌ها، بزها و میمون‌ها دوری کنید چون احتمالا با یکدیگر سازگار نمی‌شوید. این را هم چشم‌ بادامی‌ها می‌گویند.

نماد ببر

ببرها و اسب‌ها هر دو اهل معاشرت هستند. پس در کنار یکدیگر زوجی سرزنده و مناسب خواهند بود. ببر با کسانی که نماد زودیاکشان سگ است هم یک زوج دوست‌داشتنی با شخصیت‌های جذاب و دلنشین را تشکیل می‌دهند. خوک‌ها و ببرها هم زوج‌هایی ایده‌آل و فداکار را تشکیل می‌دهند که همیشه یکدیگر را تشویق می‌کنند.

چینی‌ها معتقدند که افرادی که نماد زودیاک آن‌ها ببر است با آن‌هایی که نماد گاو، مار، بز یا میمون دارند اصلا کنار نمی‌آیند.

نماد خرگوش

خرگوش‌ها و بزها هر دو افرادی ملایم هستند و ازدواجی بدون درگیری خواهند داشت. آن‌هایی که نماد سگ دارند هم بهترین زوج برای خرگوش‌ها هستند چون آن‌ها هم مثل خرگوش‌ها عاشق زندگی، خانواده و معاشرت با دیگران هستند. کسانی که نماد زودیاک آن‌ها خرگوش است، با خوک‌ها هم زندگی خوبی دارند چون هیچ‌کدام زندگی را سخت نمی‌گیرند. در عوض، خرگوش‌ها با موش یا خروس کمترین سازگاری را دارند.

نماد اژدها

و بالاخره اژدها! اژدها و موش از نظر مالی یک زوج حسابگر هستند و زندگی نسبتا مرفه و خوبی خواهند داشت. کسانی که نماد اژدها دارند، برای داشتن زندگی عاشقانه باید سراغ آن‌هایی بروند که نماد زودیاکشان میمون است. اگر هم ازدواجی با روابط بهتر می‌خواهند، طالع‌بینی چینی به آن‌ها خروس را پیشنهاد می‌دهد. دارندگان نماد اژدها با کسانی که نمادشان سگ است به هیچ وجه کنار نخواند آمد و زندگی سختی خواهند داشت. فرقی هم نمی‌کند که ازدواج آن‌ها در سال اژدها اتفاق بیفتد یا هر سال دیگری، به‌هرحال، بعد از ازدواج تازه با سختی‌های زندگی مواجه خواهند شد!

بهترین مشاغل برای اژدها

اژدها چالش را می‌پذیرد و ریسک می‌کند. پس در این سال، مشاغلی که در آن‌ها امکان آزمون و خطا وجود دارد، طعم موفقیت در سال اژدها را می‌چشند. روزنامه‌نگاری، معلمی، وکالت، مهندسی، معماری، کارگزاری بورس و فروشندگی در این سال یا برای متولدین این سال بهترین گزینه‌ها هستند.

افراد مشهوری که در سال اژدها به دنیا آمده‌اند

  • چارلز داروین: متولد دوازدهم فوریه سال ۱۸۰۹، یک اژدهای زمین.
  • بروس لی: متولد بیست‌وهفتم نوامبر سال ۱۹۴۰، یک اژدهای طلایی.
  • جان لنون: متولد نهم اکتبر سال ۱۹۴۰، یک اژدهای طلایی.
  • ولادیمیر پوتین: متولد هفتم اکتبر سال ۱۹۵۲، یک اژدهای آب.

چرا اژدها در چین نشانه‌ی خوش‌شانسی است؟

برخلاف فرهنگ غربی، اژدها در فرهنگ چینی موجودی افسانه‌ای، فرخنده و برتر است. در اساطیر چینی، اژدها قدرت زیادی در کنترل باد و باران دارد، در آسمان‌ها اوج می‌گیرد، رودخانه‌ها و دریاها را دگرگون می‌کنند و رفاه و خوشی را برای جهان به ارمغان می‌آورند.

کشاورزان چینی اژدها را نشانه‌ی موفقیت می‌دانند و طلسم‌های قدرتمندی درست می‌کنند. این طلسم‌ها می‌توانند بین بهشت، زمین و انسان‌ها ارتباط برقرار کنند تا آب و هوای خوب و برداشت محصول پررونقی را به ارمغان بیاورند.

همین مسائل هم باعث شده بود تا در زمان‌های قدیم، امپراتورها خود را اژدهاهای واقعی و فرزندان بهشت بنامند و مردم چین را از فرزندان اژدها بدانند. چینی‌های باستان برای پرستش و الوهیت اژدها آن را می‌پرستیدند و همین هم باعث شده که هنوز هم که هنوز است، مردم چین به اژدها علاقه‌ی بسیار داشته باشند. علاقه‌ی چینی‌ها به اژدها آن‌قدر زیاد است که بسیاری از زوج‌های چینی سال اژدها را برای بچه‌دار شدن انتخاب می‌کنند.

آیا سال اژدهای ۲۰۲۴ برای بچه‌دار شدن خوب است؟

بر اساس طالع‌بینی چینی، سال ۲۰۲۴ سال اژدهای چوبی است. چوب هم آرامش، وفاداری و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهد. چینی‌ها معتقدند که اژدهای چوبی توانایی‌های برجسته و ایده‌های انقلابی دارد. همین ویژگی‌ها هم اژدهای چوبی را به سمت یک زندگی موفق سوق می‌دهد. چشم‌بادامی‌ها می‌گویند، با اینکه متولدین سال اژدها کمی لجبازی و تکبر دارند، این ویژگی‌های منفی گاهی اوقات، کلید دست‌یابی آن‌ها به اهدافشان خواهد شد.

اگر قصد دارید در سال اژدها بچه‌دار شوید، چینی‌ها شما را به این کار تشویق می‌کنند. طالع‌بینی چینی پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴ یک نوزاد خوش‌شانس و باشخصیت داشته باشید.

چرا اژدها در چرخه‌ی زودیاک رتبه‌ی پنجم را دارد؟

بر اساس افسانه‌های چینی، امپراتور جید میان حیوانات زودیاک مسابقه‌ای ترتیب می‌دهد. همه فکر می‌کردند که اژدها اول می‌شود اما این‌طور نشد. علت هم این بود که اژدها در مسیر مسابقه دهکده‌ای را دید که دچار خشکسالی شده بود. پس بالای ابرها پرواز کرد و آن‌ها را پرباران کرد. اژدها در ادامه‌ی مسیر، روستای دیگری را می‌بیند که گرفتار سیل شده است. او مثل روستای قبلی این روستا را هم نجات می‌دهد.

وقتی که به اواخر خط مسابقه می‌رسد، می‌بیند که گرگ خرگوش را تعقیب می‌کند و به او کمک می‌کند تا از چنگال گرگ فرار کند. این اتفاقات باعث شدند که اژدها با ذات مهربانش بعد از خرگوش به پایان خط مسابقه برسد و پنجم شود.

حرف آخر

چینی‌ها اژدها را نشانه‌ی خوش‌شانسی می‌دانند و برای موفقیت در سال اژدها تلاش می‌کنند. به نظر شما حق با چینی‌ها است یا هنوز هم بعد از کرونا نمی‌توانید به چشم بادامی‌های چینی اعتماد کنید؟

منبع: chinahighlights

سام راد

My title Page contents Page contents Page contents Page contents Page contents